misär.

JAG HAR INGEN TV:
Skulle ni kunna leva i sådana missförhållanden?
Nu är det ju inte så att tv:n brunnit upp utan nån (läs Per-Åke) har stulit MIN boxer och
tagit ut den till sommarstugan där ett gäng tjecker huserar, vilka jag för övrigt tror är bögar,
så egentligen hade de kunnit nöja sig med Dirty dancing och Pretty woman filmerna, och så
hade jag fått ha mina kanaler i fred. GAHHH!

Så vad gör man istället? Jo man köper en stor påse lösgodis en flaska cola, hyr en film och
åker hem och tjurar.

Ni som trodde att man får nog av varandra när man flyttar ihop, för er skull
ska jag avliva den myten:

Varning för känsliga läsare:
När vi kommer hem på en normal vardagskväll vid halv 11 snåret, plundrar
jag vårt kylskåp, försvarar eventuella godbitar på bästa tänkbara vis (som gårdagens jordgubbar)
När P-Å har gett upp försöken att få vara med och dela smyger han upp på övervåningen. Jag måste ägna en stund åt att stilla mitt internet beroende, sminka av mig och för 20:e gången läsa i nån tidning om var
våran bäbis har för sig just den här veckan. När jag smörjt in min stora kroppshydda med nån olja som ska vara bra för växande gravidmage, tassar jag upp på övervåningen där min andra hälft redan sover. Jag glider (pga. all olja) ner i sängen, svär över nått korsord som inte går att lösa och somnar. Nästa morgon kliver nån av oss upp innan den andra och så rullar det på. Hur hade man tid att träffas i början, ni vet i det stadiet när man kollade på film, små tafsade på varandra och dessutom spenderade LÅÅNG tid på att göra sig fin innan dessa småhemliga möten?
Så ser det ialla fall ut för oss för tillfället, för mycket jobb, varsitt STORT intresse (hästar och fiske) och alldeles
för lite tid. Ändå är vi väldigt lyckliga just nu. Kanske för att vi inte hinner tröttna på varann  och att det inte finns nån tid att mucka gräl :)

Imorgon ska jag och Sarah på tävlingar i falun och kolla, hade velat ha sol men vi får dras med snöblandat regn istället. Sedan blir det firmamiddag, (De tillfällen man beställer in så mycket som möjligt fast man knappt orkar äta hälften bara för att jobbet betalar) Lite tråkigt med sådana tillställningar när man är gravid, jag är inte lika duktig att "hålla låda" i nyktert tillstånd.

Nu ska jag äta upp resten av mitt godis, det är ju nästan lördag :)


Våra tidsfördriv


Kommentarer
Postat av: Cattis

du har det ju PRECIS som jag, skönt att höra men tråkigt för dig... jag ägnar mig inte ens åt min häst nuförtiden, jag tar bara hand om barnen för Henke har obegränsad tillgång till garaget (tillfälligt)... men i sommar är det min tur, då är Henke fast med barnen för då jävlar ska det ridas! och VARFÖR ska tjeckerna ha din boxer va?! dom är väl på FISKEsemester, dom ska inte kolla på tv utan vara ute på sjön hela tiden.

2008-05-16 @ 21:38:07
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: Cattis

Om jag bloggade lite mindre skulle jag kunna sova lite mer istället, det skulle kanske vara bättre.Det är kul att blogga, jag har försökt skärpa till mig med bilder för jag tycker själv att det är roligare att läsa en blogg med mycket kort. Du har väl alltid bild till dina inlägg! Jag gillade alla era namn, själv har jag använt upp alla mina tjejnamn. Cornelia Ava Estelle heter tjejen, Binning Olov Mikael heter killen. Om Ava Estelle hade varit en pojke skulle hon hetat Charlie, men sen har vi inga fler namn. Har liksom inte funderat på saken eftersom vi "bara" vill ha två barn. Några flicknamn jag tycker är fina är Alice och Astrid, men inte sådär jättefina som med Ava Estelles namn :) Alba och Milo var jättefina! Sen vet man ju inte vad barnet vill heta heller, Binning skulle inte alls heta Binning, det är ett efternamn egentligen. Men när vi fick honom hette han redan det. Så barnet kanske inte ÄR namnet man har tänkt. Jag hade Theodor, Filip m.m. som förslag till Binning, men han VAR en Binning.

2008-05-17 @ 07:38:34
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: Maria

Jodå jag hade planer på att komma in på kompis och se om du var där, men min kära mor var så stressad så det blev inget av med det tyvärr. Men snart är vi ju grannar så då ska vi nog hinna ses. Då kan jag göra dig sällskap med godispåsen och filmen :)

2008-05-17 @ 11:31:50
URL: http://mariatheres.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0