Grannfejden

Jag är en väldigt osocial granne. Jag pratar väldigt sällan med dom
och jag engagerar mig väldigt lite i vad som sker utanför min egen tomtgräns.
Min stackars mamma och pappa har grannarna som gud glömde bredvid sig.

Idag skällde gubben ut min mamma för att pappa klippte gräset mellan 16 och 17
en söndag, helt olämpligt var det. VARFÖR? varför orkar man bry sig, dom satt på
varsinn stol och glodde på pappa och hoppades väl på att han skulle tröttna men han rattade
runt sin gräsklippare i sin egen värld (på SIN tomt) så då hoppade dom på min mamma istället.
Det här är bara en liten grej i raden av allt skit dom ställt till med. Dom har klagat på
mina hästar, anmält oss till miljö och hälsa ett antal gånger (har aldrig funnits nått att anmärka på)
Överklagat vårt ridhus bygge så det blev försenat med flera år. Sen går dom och lånar ut
marken bredvid sitt hus som bete till en hög med islandshästar. Då blir man ganska matt,
när man inser att dom inte har nått vettigare att syssla med än att klaga på ALLT vi gör.
 
Jag skulle (nästan) kunna göra nått väldigt dumt för att jag är så less på dom och
för att jag tycker så synd om mina föräldrar. Vad ska man göra och säga till sånna här människor?
Är det nån som har ett seriöst bra förslag som inte är kriminellt så mottages det tacksamt för nu
är mitt tålamod slut.

Kommentarer
Postat av: Pluppan

Hmm.. De är ju bara avundsjuka ju.. Men häll lite ogräsbekämpning på tantens blommor och lite socker i tanken på gubbens gräsklippare. Mouhahah.. ;) Då har de att göra ett tag. =P

2008-06-23 @ 20:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0