Värmebölja

Termometern visar 28 grader ute fast klockan närmar sig sju. Härligt
med fint väder men idag har det varit lite fööör varmt för mig, pust, jag känner
mig som en pingvin som vaggar runt och har hamnat på helt fel ställe. Men efter
att har satt i mig en päronsplit så känns det faktiskt mycket bättre.

Kors i taket och håll i er, vi har varit och köpt färg och ikväll ska P-Å måla första
vändan uppe i barnrummet. Men jag tror det inte förrän jag ser det, han är på nått
möte och sen ska vi grilla hamburgare innan vi sätter igång. Den snälla farbrorn
i färgaffären upplyste oss om att jag inte fick måla med oljebaserad färg när jag var gravid
så jag ska sitta i fotöljen utanför och titta på, haha, det passar mig utmärkt!

Kvällens "vakttorn", måste hålla koll så han inte fuskmålar!


Imorgon är det tävling för Rerra på hemmaplan i Mora och efter det har jag tänkt
slänga ut hästarna på bete, har sagt till mig själv idag att det var sista ridturen innan
Päron kommer ut.

Jag skulle verkligen vilja ha en pool ute på gräsmattan när det är så här fint väder,
Billie håller med mig, han och husse har varit upp till Jäsen och badat idag, eller
jag gissar att husse stod på land, han är nog orsas största badkruka.

Kommentarer
Postat av: Charlie

det är bra..sätt karln i arbete, det är så det ska vara:) klappa mage från mig, kram

2008-07-03 @ 22:24:00
URL: http://charliieee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ha ha...:)

Har du hört den där historien ( en sann alltså )om ett gäng pingviner som drev på ett isflak hela vägen till Brasilien...hela landet va engagerade i dom där pingvinerna...folket skänkte jättemycket pengar för att dom skulle kunna flyga tillbaka dom till deras eget place så dom skulle överleva..dom flög iallafall tillbaka dom till slut och dom vaggar väl förhoppningsvis fortfarande över isen där..:) en riktig solskenshistoria..:)

Men med det menar jag ju inte att vi ska flyga iväg med dig....du får allt snällt stanna i Orsa..:)

Vilken tid är tävlingen i morgon..?

Kram

2008-07-03 @ 22:28:43
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja det hade varit kul..! ja men då tror jag att jag tar Magnus med mig dit i morrn å kikar dit för jag slutar kl tre...:)

kram

2008-07-03 @ 23:32:59
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Jennie

Blev inge tävlingstittande för oss.Magnus mamma & Tobias kom hit och hälsade på..:)

Hur gick det med målningen för P.Å igår då...:)?

Kram

2008-07-04 @ 19:21:18
URL: http://jennieleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0