Spritförbud

Det är lugna gatan här hemma, P-Å och ett gäng grabbar är på
väg upp till trängslet för att övernatta och fiska. Jag har fått ha sovmorgon till
kl 10, lyxigt! Han var nere i källaren och skramlade med whiskey samlingen,
jag frågade lite gulligt: -Vad gör ploppen i källaren? Behöver du hjälp?
(jag visste ju vad han gjorde) -nää, jag ska bara ta en whiskey med mig.
-Ska du verkligen det sa jag. Och nej det kom han på att han inte skulle,
för min kille ska faktiskt kunna ta sig hem om det är så att han behöver.
Jag vill inte stå där ensam med en hund under armen och med opackad bb- väska
när det är dags att åka in. (så ser läger ut nu) Men jag ska väl kanske ta och packa
den där väskan snart, men inte idag. Jag gillar inte att packa, jag får ångest av det.
När jag ska utomlands är det en omständig procedur innan väskan är klar.

Nu måste jag gå och fräsha till mig lite om jag ska vara respektabel nog för en lunch
i storstaden mora, ja jag kanske inte behöver fräsha till mig så mycket :)

Kunde inte Alla blommorna här hemma se ut så här?


Tjock och trött, men glad på Grönan

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Jaha... var det därför Jon fick så brått ner på systemet för att hinna köpa Whiskey.... Äh skoja men en låda öl blev det i alla fall. Själva skulle vi ha semester den här veckan med barnen, så jag har sagt till om ledigt, men fisket är ju viktigare. Så nu sitter jag här med barnen som vill göra något, är pank och irriterad. Ja ja barnen är i alla fall friska. :)

Ta hand om dig... och du skulle det sätta igång och det blir koas så vet du var jag finns. Väska packad eller inte, kommer barnet så kommer barnet.... sakerna kan man hämta sen :)

Kram kram

Sol Jenny

2008-07-21 @ 11:29:09
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

Hej! Jag ska "bara" jobba varannan helg, kanske tre helger i månaden om jag får tider. Henke kommer jobba som vanligt fast just nu är han pappaledig tre veckor framöver (tror jag)... Vi har inte råd att ha Henke hemma tyvärr.

2008-07-21 @ 13:26:30
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0