Förvirrad!

Jag är lite fundersam över min häst (vilket jag tjatat om ett tag nu)
Vissa dagar är hon jättefin att rida och vissa dar är det helt katastrof,
som IDAG. Jag skulle jobba henne lite i ridhuset och jag fick inte henne
att släpa efter alls i vänster sidan utan hon sprang som en planka, vilket hon
inte gjort på ett år. Det var inte långt till tårarna, jag kände mig som världens
sämsta ryttare och hade dåligt samvete för att jag blir SÅ arg på henne.
Igår hade hon en monsterdag, när hon inte skulle gå dit jag ville, stod på bakbenen
och trotsade. När vi väl hade bråkat klart så var hon jättefin att rida.

Jag har övervägt att åka och kolla upp henne på klinik för att försäkra mig om
att det inte är nått fel. När man hör sig för med andra som har unghäst så säger
dom att jag ska ge henne en månads vila eftersom hon troligtvis är trött och därför
trotsar. Så nu ser planen ut så här: Jag ska rida ut i skogen imorgon och verkligen
försöka vara sams  med henne och ha en kul ridtur (för oss båda) fungerar det
så ska jag ställa av henne men är det katastrof imorgon oxå så ringer jag kliniken.

Vart har min prinsessa  tagit vägen?

Kommentarer
Postat av: Tessie

Hon är ju ung, så lite vila skulle kanske göra henne bra. Låt gullet skrota i hagen lite och bara njuta av att vara unghäst, så kanske det ger med sig.



Kollade aldrig kiropraktorn på henne? senil

2008-12-10 @ 00:11:00
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Cattis

Klart hon kan vara unghästtrött, men det skadar ju aldrig att kolla tycker jag!

2008-12-10 @ 13:41:22
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: susanna

Kan nog vara smart att kolla upp. Kan ju dock "bara" vara unghästtrots med. Helge är tex helt överjävlig just nu. Kaxig, dryg, bråkig och pigg som tusan. De har ju växt mycket, satt päls osv. Din har ju dessutom börjat tävla, fått mer krav på sig osv så hon kan ju vara trött i kroppen också. Jag hade också varit orolig, spec om det går bra åt ena sidan men inte andra. De har ju visserligen en sida som är lättare precis som vi men det bästa är väl att kolla upp alternativt låta henne vila. Hoppas det blir bra iaf!

2008-12-10 @ 16:41:55
URL: http://sannaaah.blogg.se/
Postat av: sarah

du vet min mening, folk vilar sönder sina hästar, kolla upp henne. hon har för den delen inte gått så hårt. och OM hon behöver vila så är det bara kort vila. jag är säker på att din ilska inte är något att få dåligt samvete över, kram på er

2008-12-10 @ 17:18:44
Postat av: vicky

Jag tycker du ska kolla upp, man känner sin häst bäst själv. Dessutom tror jag inte en häst bara jävlas utan anledning................

Löshoppa på onsdag?

2008-12-10 @ 19:26:14
URL: http://vickyp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0