Jakten på 8

alltså på 8 timmars sömn.
Dygnet blir minst sagt sönderhackat med en liten bebis
i huset, man kanske sover mellan 5-6 timmar på natten
om man plussar ihop stunderna mellan matningarna.
Sen försöker man sova på dagen när bebisen sover,
men med en terrier hemma i huset så har den här mamman
fått slänga ner det sovande pyret i vagnen för att kunna rasta hunden,
under Sveas siestor har jag även tvättat av socklar och dörrkarmar
i barnrummet med målartvätt. P-Å kom hem från jobb, åt och fick sen lov
att åka iväg med bokföring. Imorgon blir det samma visa igen, ensam med
hund och bebis och gud vad trött jag är. Hoppas på att kunna få sova inatt.

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

första gången jag läser din blogg, och jag blev fast direkt och var tvungen att läsa genom vartenda inlägg och jag lovar dig att jag har stundtals skrattat så jag nästan kräkts! igenkänningsfaktorn är hög! hahaha

återkommer!

2008-08-29 @ 06:20:51
URL: http://petraodnaiel.blogg.se/
Postat av: Maria

Min dotter är 2 år och jag längtar fortfarande efter en hel natts sömn...

2008-08-29 @ 10:39:24
Postat av: Susanna

Hade jag fått välja mellan garderob och fölis hade det nog blivit det sistnämda =) Men jag får nöja mig med garderoben, om jag ens får nån sån.

2008-08-29 @ 15:02:22
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0