45 dygn

sIdag har min mamma varit med Myggan på en andra dräktighetskoll,
Hon var fortfarande dräktig och Mamma Eva fick sen hjärtat slå på
en 45 dagars hästbäbis, jag fick nyss en rapport och hon lät riktigt stolt.
Myggan är speciell för oss, liten häst på bara 155 men med ett STORT
hjärta som ställt upp på matte många ggr och hoppat hem många rosetter.
Nu är hon alltså pensionerad från tävlingsbanorna och det känns lite vemodigt
men hon är 17 år och har tävlat land och rike runt sen hon var 4, mamma livet
passar nog henne bra. I juni nästa sommar väntar vi bäbis! Hoppas på en skimmel
den här gången, har ju redan 6 bruna hemma i stallet, i olika nyanser möjligen men
ändå bruna.

Vi har lyckats med att bada Svea (vi provar med det nu) och jag tycker att vi var ganska proffsiga,
hon överlevde ju ialla fall och förhoppningsvis blev hon lite renare oxå!

På fredag hoppas jag att vi ska ta oss till Borlänge för att se Carrera tävla, känns lie läskigt att åka
iväg med bebisen men man måste ju våga prova!

Tack för Karriären tillsammans, nu för vi generna vidare!

Kommentarer
Postat av: Cattis

tackar tackar :)

2008-08-20 @ 19:56:27
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0